Kundservice
FRAKT
Kan jag spåra min order?
Så snart vi har behandlat din beställning och överlämnat den till distributören skickas en bekräftelse med en spårningslänk till den e-postadress du angav i kassan.
Spåra din beställning här.
Vad är era fraktkostnader?
Vi erbjuder fri frakt på alla inrikes beställningar över 699 SEK.
Fraktavgift inom EU tillkommer i kassan.
Returfraktkostnaderna är:
- Sverige: 69 SEK
- EU: 99 SE6
När kommer jag att ta emot min order?
Alla beställningar som görs måndag–fredag före 10:00 skickas inom 48 timmar från vårt lager.
Så snart de skickas får du ett bekräftelsemejl med en länk för att följa leveransförloppet. Om du inte har fått ett bekräftelsemejl, vänligen kontrollera din skräppostmapp eller kontakta oss.
Alla beställningar packas och skickas från Stockholm, Sverige, från måndag till fredag. Postnord, Early Bird, DHL etc. hämtar vanligtvis paket från lagret en gång per dag efter lunch med lastbil (måndag–fredag). våra logistikpartners tar sedan paketen till närmaste sorteringsterminal där de skannas.
Här är hela processen:
- 1. Beställning gjord av kund
- 2. Beställning packad av vår personal under vardagar (först in, först ut)
- 3. Paket sorteras per transportör inne i lagret
- 4. Transportföretaget hämtar paketen (de kommer en gång per dag)
- 5. Transportföretaget tar ditt paket till garderobsterminalen där det först skannas
- 6. Paketet är under transport
- 7. Paketet är levererat. Du får en leveransbekräftelse när beställningen har behandlats. Där hittar du din spårningslänk (Early Bird, DHL, PostNord). Vänligen räkna med 36 timmar för spårningslänken att uppdateras.
Den beräknade leveranstiden beror på leveranslandet. Så snart din beställning har skickats får du ett leveransbekräftelsemejl med ett spårningsnummer.
Sverige / Finland / Danmark 1-3 dagar
Europa 3-5 dagar
Resten av världen 3-7 dagar
Ändra leveransadress
Tyvärr kan vi inte göra några ändringar när en beställning redan har behandlats och skickats. Om du behöver göra några leveransändringar, vänligen kontakta oss på: support@mklifestyle.se
Måste jag betala några skatter eller tullavgifter?
Beroende på destination kan du behöva betala tull och skatter. För alla länder utanför EU kan skatter och/eller tull tillkomma. Kontakta ditt lokala tullkontor för mer information om vad som gäller för din beställning.
Outhämtade paket
Tänk på att om du inte hämtar din beställning kommer en extra administrationsavgift på 149 SEK,DKK,NOK / 15 € att dras av från din återbetalning. Denna avgift debiteras för att täcka returfrakt, emballage och hanteringskostnader.
RETUR & ÅTERBETALNING
Hur returnerar jag min order?
För att skapa en retur med EarlyBird: Kontrollera din leveransbekräftelse från EarlyBird och följ stegen.
För att skapa en retur med Postnord eller DHL: Gå till vår returportal här. Följ stegen som anges och se till att välja fliken "Returer" högst upp. När du har skickat in formuläret skickas en returetikett till dig.
Observera följande: Returfraktkostnader täcks inte av oss och kommer att dras av från din återbetalning. Vi accepterar inte returer efter 30 dagar efter mottagandet; varor som skickas tillbaka efter denna period kan avvisas och returneras på din bekostnad. När du lämnar ditt paket hos posten rekommenderar vi att du behåller ditt spårningsnummer och ett bevis på porto för dina register. För hjälp med din retur, vänligen maila oss på support@mklifestyle.se.
Produkter som returneras måste vara i originalskick. Det betyder att produkterna inte får ha använts eller tvättats, produkterna måste också returneras i originalförpackning. Om det finns fläckar, deodorant, skador eller något annat som gör produkten inte gå att sälja igen kommer returen att nekas.
Vart hittar jag min retursedel?
När du har fyllt i all information i vår digitala returportal skickas en etikett till din e-postinkorg.
Inte där? – kolla din skräppostinkorg.
Kan jag returnera produkter från olika ordrar i samma paket?
Ja, det går bra så länge du skickar med följesedeln för båda ordrarna.
Vad har ni för returpolicy?
Du kan returnera dina varor inom 30 dagar efter att du mottagit dem och måste registreras via vår portal.
- Varorna måste vara i originalskick och säljbara, oanvända, otvättade och fria från fläckar.
- Se till att det inte finns några deodorantfläckar på varorna.
- Varorna måste vara i sin originalförpackning med etiketter kvar.
- Presentkort, brutna förpackningar av underkläder, digitala produkter (läs mer nedan) såsom träningsprogram eller kan inte returneras.
- Ursprungliga frakt-, tull- och importavgifter återbetalas inte.
Returkostnader
- Returkostnad (69 SEK inrikes / 99 SEK EU) tillfaller kunden och debiteras på originalfakturan.
- Vi erbjuder inte gratis returer (vi erbjuder endast ett gratis byte).
- Returavgiften kommer att dras av från din slutliga återbetalning.
Kostnadsfria byten av storlekar inom EU.
Vi erbjuder ett kostnadsfritt byte mot en annan storlek eller färg i samma modell (så länge varan är i originalskick, oanvänd, otvättad och utan fläckar). Byten måste registreras via vår portal. Vi strävar efter hållbar e-handel och hoppas att du blir nöjd och vill behålla din produkt.
Om du vill returnera din produkt eller har andra funderingar kring din beställning, vänligen kontakta oss på support@mklifestyle.se.
*Digitala produkter - Vi erbjuder inte återbetalning för några diet- eller träningsprogram. Så snart du har köpt har du tillgång till allt innehåll, så återbetalning kan inte utfärdas förutom under exceptionella omständigheter. Även om du gjorde ett oavsiktligt köp, ändrade dig eller insåg att det finns legitima skäl till varför programmet inte är lämpligt för dig, kommer vi inte att kunna återbetala dig.
Kan jag ångra mitt köp av ett träningsprogram?
Vi erbjuder inte återbetalning för några diet- eller träningsprogram. Så snart du har köpt har du tillgång till allt innehåll, så återbetalning kan inte utfärdas förutom under exceptionella omständigheter. Även om du gjorde ett oavsiktligt köp, ändrade dig eller insåg att det finns legitima skäl till varför programmet inte är lämpligt för dig, kommer vi inte att kunna återbetala dig.
Jag har ett klagomål
Vi är måna om att säkerställa att alla våra produkter håller högsta kvalitet. Om någon av dina varor misstänks vara defekta vid mottagandet ber vi dig att skicka in en reklamation så snart som möjligt.
I ditt reklamation ber vi dig att beskriva det upplevda problemet, ange vilken artikel reklamationen avser och bifoga foton tagna i bra ljus som visar det upplevda problemet. All ovanstående information måste skickas till vår kundsupport på support@mklifestyle.se.
När kommer jag att få min återbetalning?
Så snart vi har mottagit din retur och godkänt produktens skick, återbetalar vi dig. Detta kan ta upp till 14 dagar men vanligtvis 2-3 dagar.
BYTE
Jag vill byta färg eller storlek på en produkt
1. Fyll i bytesblanketten/byteskortet som medföljde ditt paket.
2. För att skapa en retur med EarlyBird: Kontrollera din leveransbekräftelse från EarlyBird och följ stegen.
För att skapa en retur med Postnord eller DHL: klicka här för att komma till vår returportal. Följ stegen som anges och se till att välja fliken "Returer" högst upp. När du har skickat in formuläret skickas en returetikett till dig.
3. Placera bytesblanketten/byteskortet i paketet och returetiketten på påsen. Att byta storlek eller färg på en vara är helt gratis. Allt du behöver göra är att följa stegen ovan. När vi har mottagit ditt paket börjar vi packa om och skicka en ny försändelse till dig. Om den nya storleken är slut i lager hanterar vi ditt byte som en retur. Observera att ett byte endast är tillåtet en gång.
Tillkommer det några kostnader för byte?
Alla beställningar inkluderar ett kostnadsfritt byte av en storlek eller färg.
PROBLEM MED ORDER
Jag har mottagit en trasig produkt
Om du mottagit en produkt som är defekt eller har ett fel, kommer vi gärna att undersöka möjligheten att hitta en lösning. Kontakta vår support på support@mklifestyle.se med följande information:
- En fullständig beskrivning av felet
- Bifogat fotografiskt bevis
- Ditt ordernummer
Observera att problem av detta slag måste rapporteras till oss inom 30 dagar från mottagandet av beställningen.
Jag saknar eller har mottagit fel produkt
Vi strävar efter att skicka ut beställningar korrekt och har ett system på plats för att minska sannolikheten för att detta händer. Ibland kan packningsfel fortfarande inträffa (vi önskar att de inte gjorde det).
I de sällsynta fall att du har fått fel vara eller om du saknar en vara i din beställning, vänligen följ stegen nedan:
1. Skicka ett e-postmeddelande med ditt problem till support@mklifestyle.se
2. Bifoga följande foton till e-postmeddelandet ovan:
- En av ytterpåsarna som varan kom i (så att vi kan se etiketten på den)
- Ett foto på den vara du har mottagit (markera problem, storlek, färg, modell)
3. Vi granskar ditt problem personligen och återkommer till dig inom 2 arbetsdagar (mån-fre) via e-post.
Jag glömde att använda min rabattkod
Vi förstår att sådana saker kan hända, vi kan lägga in rabattkoden retroaktivt, så det finns ingen anledning att göra en andra beställning.
Kontakta vår kundtjänst så hjälper vi dig att lösa detta.
Jag vill avbryta min order.
Vi kan inte garantera att vi kan avbryta din beställning när den väl är lagd. På grund av den stora mängden beställningar som behandlas i vårt lager just är det inte möjligt för dem att hitta enskilda beställningar och avbryta dem. Om du vill avbryta din beställning, vänligen kontakta vår kundtjänst. Om beställningen fortfarande kan avbrytas kommer vi att göra det. Om du har lagt din beställning och behöver ändra beställningen eller adressen, vänligen maila vår kundtjänst så snart som möjligt. Om beställningen fortfarande kan göra ändringar kommer vi att göra det.
Jag kan bara se betalning med kort, inga andra alternativ?
Observera att om du är inloggad i Shop-appen när du gör en betalning visas inte de lokala betalningsalternativen (du ser bara kreditkortsalternativet).
Logga ut från Shop-appen innan du fortsätter.
Du måste gå igenom den längre utcheckningsprocessen utan att vara inloggad i Shop-appen för att alla andra betalningsalternativ ska visas. Använd inte expressutcheckningsalternativen (Shop-appen eller Google Pay).
REKLAMATION
Vad kan jag reklamera?
Du kan reklamera produkter som har ett fabrikationsfel, det vill säga fel som uppstått i tillverkningsprocessen och inte orsakats av användning eller yttre påverkan.
Vad räknas som fabrikationsfel?
Det är fel som finns i produkten från början, exempelvis:
- Trasiga sömmar eller komponenter vid leverans
- Tekniska fel som inte beror på användning
- Materialfel eller brister i konstruktionen
Vad räknas inte som fabrikationsfel?
Följande omfattas inte av reklamationsrätten:
- Slitage från normal användning.
- Skador orsakade av olyckor eller felaktig hantering.
- Fel som uppkommit efter att produkten använts på ett sätt den inte är avsedd för.
HUR GÖR JAG EN REKLAMATION?
Kontakta oss via support@mklifestyle.se och ange:
- Ditt ordernummer.
- En beskrivning av din reklamation.
- Bilder eller videos som visar felet.
HUR LÅNG TID TAR DET ATT FÅ SVAR?
Vanligtvis inom 2 arbetsdagar.